ייעוץ לאחר פרישה

בין אם פרשתם מוקדם לבין אם פרשתם בגיל המתאים, דבר ראשון חשוב שתעשו קיבוע זכויות זהו תהליך המתבצע מול מס הכנסה בשלב הפרישה.

מטרתו של התהליך היא לאפשר למי שפרש, לקבוע על אילו כספים הוא מעוניין להחל את הפטור ממס המגיע לו: על כספי קצבת הפנסיה, על משיכת כסף במזומן, או לשלב בין שתי האפשרויות.

רבים מהפורשים בישראל אינם מודעים לחשיבותו הגדולה של ביצוע הליך קיבוע הזכויות וכך נוצר מצב בו פורשים שלא ביצעו קיבוע זכויות, משלמים וישלמו מס גבוה יותר משהם אמורים לשלם בפועל, במקרים רבים מבלי שיהיו מודעים לכך

משמעות קיבוע זכויות

המשמעות של קיבוע זכויות היא ביצוע התחשבנות סופית וחד פעמית מול רשויות המס בה נקבע הפטור ממס המגיע לנו על הקצבה החודשית.

על נשים וגברים בגיל הפרישה לערוך קיבוע זכויות, זאת על מנת לקבל סכום הון פטור ממס הניתן לנצל באחת משלוש הדרכים הבאות:

  1. משיכת פיצויים פטורים
  2. משיכת כספי קצבה בסכום חד פעמי פטור ממס
  3. פטור על הפנסיה

חשוב לדעת: ניתן לקבע זכויות רק אחרי שהתחלתם לקבל קצבת פנסיה והגעה לגיל פרישה על פי החוק. אם עדיין לא התחלתם, אתם עדיין לא מוגדרים כפורשים מול מס הכנסה.

מושגים נוספים שחשוב שתכירו

בדיקת החזרי מס רטרואקטיבית

לא רבים מודעים למלוא הזכויות ונוטים לחשוב שהחזרי מס ניתן לקבל רק בזמן העבודה כשכירים וכאשר הם פורשים, הם אינם מודעים לכך שדווקא בזמן הזה כאשר כספים רבים עומדים להשתחרר קיימים הרבה אירועי מס שניתן לצמצם אותם באמצעות חוקים העומדים לרשותם והטבות שונות שבמקרים רבים אינם מנוצלות.

 

בזמן פרישה, ייתכן ומגיעים לכם החזרי מס בגין הטבות וזכאויות שונות, לכן חשוב לבצע בדיקה רטרואקטיבית באמצעות ייעוץ מס מקצועי שתגלה האם מגיע לכם החזר כספים מהמדינה.

 

חשוב שתדעו! למרות שניתן למלא טפסים להחזרים באופן עצמאי, מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום על מנת למצות את מלוא הזכויות העומדות לרשותכם בכל הקשור להחזרי מס.

 

תיקון 190

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה אושר בשנת 2012 ומתאים לאנשים שעברו את גיל 60 או אנשים המקבלים פנסיה חודשית שעומדת במינימום על 4,849 ש״ח ( נכון ל 2023).

משמעות התיקון היא באפשרות למשוך כספים וליהנות ממס מופחת בשני מקרים:

  • כאשר מושכים את הכספים במשיכה חד פעמית – תשלום מס רווח הון מופחת בגובה 15% מהרווח הנומינלי במקום 25% מהרווח הריאלי כפי שנהוג בהשקעות בני”ע .
  • משיכת הכספים כפנסיה חודשית הפטורה ממס לכל החיים, ללא תקרה.
  • במקרה של העברה בין דורית (יורשים) הכספים יעברו בפטור מלא ממס במקרה פטירה לפני גיל 75 ואילו במקרה פטירה לאחר גיל 75, ישלמו היורשים מס רווח הון בשיעור 15% מהרווח הנומינלי.

תכנון מס מקצועי

בזמן פרישה, הנכם זכאים לכספים רבים אותם צברתם במהלך חייכם, כגון מענקי פרישה ופנסיה, כספי פיצויים, תוכניות חיסכון למיניהם וכדומה. מועד הפרישה הוא נקודת זמן משמעותית בה תצטרכו לארגן את כל התיק הפיננסי שלכם מחדש, כך שיתאים לאורח חייכם כגמלאים וישמור על כל מה שצברתם. זה הזמן לקבל החלטות חשובות שיקבעו האם ערך הכסף שלכם יצליח להישמר בשנים הבאות על מנת להבטיח את עתידכם הכלכלי ובעיקר, כמה מס תשלמו מהכספים האלה. תכנון מס נכון ויסודי יסייע לכם למצות את זכויותיכם ויחסוך לכם עשרות אלפי שקלים שיעמדו לרשותכם.

אם פרשתם והתחלתם לקבל קצבת גמלה, בואו נבחן יחד כיצד ניתן למצות את זכויותיכם מול הרשויות, על מנת למקסם את גובה הכספים העומדים לרשותכם. התקשרו 054-6288462

דילוג לתוכן